De reis via Hong Kongo naar Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rob en Jolanda Schipper - WaarBenJij.nu De reis via Hong Kongo naar Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rob en Jolanda Schipper - WaarBenJij.nu

De reis via Hong Kongo naar Sydney

Door: Rob en Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Rob en Jolanda

26 Oktober 2012 | Australië, Sydney

donderdag 25 en vrijdag 26 oktober:
Donderdagmorgen heel vroeg liep de wekker af, want de reis ging beginnen. Mark, Marlies en Remco hadden zich voorgenomen om ons naar Schiphol te gaan brengen in een mooie ruime auto en daar hielp geen discussie aan. Het inchecken was thuis al gebeurd, dus het was enkel nog de koffers inleveren en dan door de douane. Handje, kusje en tranen!
Dus op naar de taxfree winkels en de vliegtuigen. Daarna het vliegtuig in. Via Duitsland en Rusland op naar Hong Kong. Daar binnen twee uur overstappen op de vlucht naar Sydney. We vonden het heel bijzonder om over de evenaar te vliegen en de kust van Australië op 11 km hoogte te zien.
In Sydney spookten ons de beelden van "border security" door het hoofd, maar niets van deze spookbeelden bleek juist. Alles hadden we netjes aangegeven (pindakaas, "hegelsleeg" en gestampte muisjes) en de douane vertrouwde ons verder op ons eerlijke gezicht. " Welcome to Australia" zei de douanier en we mochten doorlopen naar de aankomsthal. daar werden we opgewacht met een "Hello / Goodbye" -bord; met een foto die Marlies donderdag bij het vertrek had gemaakt. Geweldig !

De rit naar Northbridge al een sightseeing-tour. Over de Harbourbridge en de Northbridge naar een heel warm welkom met een kopje koffie.

• 26 Oktober 2012 - 15:42

L.F.Commissaris :

Hallo Jolanda en Rob, Fijn dat jullie een goede vlucht hebben gehad.Leuk dat jullie naar schiphol zijn gebracht.Hopelijkk heeft de australische koffie lekker gesmaakt. veel plezier ome leo en tante nel

• 26 Oktober 2012 - 15:50

B. Schipper ;):

Wat leuk te lezen!!! Jullie houden het goed up to date!! Die douane mensen zijn wel lief he! Anders gewoon de tieten in de strijd gooien ;)

Liefs, xx

• 26 Oktober 2012 - 15:56

Henk & Nel Gijsen:

Goed aangekomen in downunder dus. Jullie zitten nu dus in de warmte, het is hier inmiddels 9-10C, dus blijf nog maar even daar, Veel plezier nog in Aystralie

• 26 Oktober 2012 - 16:30

Kim Hagens :

Wat fijn dat jullie goed aangekomen zijn!! Nu kan het genieten beginnen!! Liefs!

• 26 Oktober 2012 - 16:57

Tessa Hermans:

Veel plezier daar saampies! =) xxx

• 26 Oktober 2012 - 21:47

Wilma:

Fijn dat alles goed gegaan is Rob en Jolanda. Gr. Wilma

• 27 Oktober 2012 - 09:44

Gerrike:

Hoi buurtjes,
    Fijn dat de reis goed is verlopen. Heel veel plezier daar beneden.
    Groet van nummer 2

• 27 Oktober 2012 - 11:56

Elske:

Hoi Rob en Jolanda, veel plezier daar gr elske

• 27 Oktober 2012 - 21:38

Puella:

Let the fun begin!!! Geniet van de prachtige reis! Hopelijk hebben jullie niet tevee last van een jetlag.

• 28 Oktober 2012 - 19:54

Natasja:

hoi jolanda en rob
    we zijn blij dat alles goed is gegaan geniet van alles daar
    liefs natasja,jerry,dimtri