13 november in Coober Pedy - Reisverslag uit Coober Pedy, Australië van Rob en Jolanda Schipper - WaarBenJij.nu 13 november in Coober Pedy - Reisverslag uit Coober Pedy, Australië van Rob en Jolanda Schipper - WaarBenJij.nu

13 november in Coober Pedy

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob en Jolanda

13 November 2012 | Australië, Coober Pedy

Gisteren hebben we 537 kilometer gereden; van Port Augusta naar Coober Pedy.

Vanaf Port Augusta namen we het beginpunt van de Stuart Highway die ons uiteindelijk naar Alice Springs zal brengen. We verwachten veel road trains te zullen zien, maar dat viel mee. Het laatste stuk ging door een " prohibited area" waar we niet van de snelweg af mochten gaan. Leuk was om plotseling een bord langs de weg te zien, dat even verderop de snelweg in noodgevallen als landings- en startbaan voor de vliegende doktoren gebruikt kon worden. Wij hadden hier geen last van.
Maar wel van een tegemoet komende " wide-load". We moesten ruimte maken voor erg brede vrachtwagen.
Onderweg hebben we emoe's, wilde schapen en adelaars gezien. Verder was het een hele lange rit.
We hebben in Coober Pedy weer een "Big 4" -camping opgezocht en de camper staat onder een afdakje. Scheelt in de warmte.
Het zwembad is wel met koud water gevuld.

We zijn naar een opvang voor kangaroe's gegaan. Hier worden " wees-kangaroe's" opgevangen, zolas bij ons de zeehondjes in Pieterburen. We mochten ze ook te eten geven. Alleen " Bella" wilde niet eten (zo heet hier ook een kangaroe). De baby-kangaroe's kregen melk en met een kleine donatie kon je een blik melk geven wat voor kangaroe's en baby's geschikt is.
Erg leuk om dit te zien en te doen. Hierna zijn we naar een opaalmijn geweest en gezocht naar een opaal; maar het is net als in de staatsloterij....... Wij hebben geen ruwe opaal gevonden.

Morgen gaan we van Coober Pedy naar Kulgera rijden; ongeveer 420 kilometer richting Uluru. In Uluru willen we vier nachtjes blijven.

Tot de volgende blog.

• 13 November 2012 - 08:37

Marley En Remco!:

Leuk allemaal,

Leuk Dat jullie naar de kangoeroe opvang zijn geweest..
    Weesje Bella hier vermaakt zich prima hoor, rolt graag 100x per dag door het gras ;)
    Heel veel liefs poot van Bella xx

• 13 November 2012 - 11:56

Wilma:

Ik zie het voor me. Jullie zijn inmiddels echte globetrotters.
    Groetjes Wilma

• 13 November 2012 - 20:01

Saskia:

Fijn te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben, wat zien en beleven jullie veel, super! Ga zo door en groetjes van de buurtjes van nr. 5

• 13 November 2012 - 20:01

Saskia:

• 14 November 2012 - 08:48

Ingrid Schipper:

Het klinkt allemaal geweldig wat jullie allemaal zien hebben jullie ook nog iets van de zonsverduistering gezien nog heel veel plezier groetjes ing en wim

• 14 November 2012 - 14:03

Gerrike:

Leuk om zo jullie vakantie mee te beleven. Heel veel plezier en we houden jullie zeker in de gaten. Groet van nr2

• 15 November 2012 - 11:08

Vera Schipper:

ik zit nu op mijn werk, tijdelijk in sint jansteen, even de tijd om jullie verslag te lezen.
    ontdanks dat het hier mistig is, schijnt door jullie verslag even het zonnetje.
    geniet er maar van