Van Coober Pady naar Uluru - Reisverslag uit Coober Pedy, Australië van Rob en Jolanda Schipper - WaarBenJij.nu Van Coober Pady naar Uluru - Reisverslag uit Coober Pedy, Australië van Rob en Jolanda Schipper - WaarBenJij.nu

Van Coober Pady naar Uluru

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob en Jolanda

16 November 2012 | Australië, Coober Pedy

We hadden ons voorgenomen van Coober Pedy zover mogelijk door te reizen naar Uluru; dit werd altijd Ayers Rock genoemd, maar wij hebben begrepen dat de grote rode rots nu officieel Uluru wordt genoemd.

De reis van Coober Pedy verliep goed. We hebben veel road-trains gezien, maar ook uitzonderlijke natuur gezien. zo hebben we loslopende emoe's gezien onderweg. Het is meer dan 500 kilometer reizen,maar wij hadden geen zin om 100 kilometer voor Uluru op een camping zonder bomen te gaan staan. Dus maar doorreizen dus. We zijn van South Australia naar het Northern Territory doorgereden.

En plots na een bocht staat hij daar, Uluru!
Hij is te zien van meer dan 140 kilometer dan waar je naar de berg toe kunt rijden. Het is echt fantastisch om dat te zien.
Om dit te vieren hebben we een luxe camping uitgekozen voor onze overnachtingen.

De camping heeft echt alles; een lekker zwembad en een kampeerplaats met mieren! Ook onze gevleugelde plaaggeesten , vliegen, zijn in grote getalen aanwezig.

's-Avonds zijn we samen naar een uitzichtpunt op de camping gelopen en hebben we Uluru een goede nacht toegewenst.

• 16 November 2012 - 16:01

Ingrid:

heb je eindelijk je rotsblokje !!! ben benieuwd naar jullie foto's Rob :)

• 16 November 2012 - 16:22

Marley En Remco!:

Geweldig! Wat fijn om te lezen dat we meneer rots voortaan met uluru aan moeten spreken ;)

Fijn dat jullie voor een luxe camping zijn gegaan! De mieren nog wat brood gegeven? ;)
    Geniet ervan lieve vaat en mutti,
    Xx

• 16 November 2012 - 21:26

Ilonka Gruppe:

Hallo Rob en Jolanda. Dat zal 's nachts gekriebeld hebben!!! hihihi. Doe Uluru nog maar de groetjes van ons. Het wordt bij ons steeds kouder. Vandaag heeft Mitchel al handschoenen aangehad op de fiets. Geniet dus maar van dat mooie en warme weer en de zon natuurlijk.

• 18 November 2012 - 10:25

Henk Nel:

Leuk jullie reis te kunnen volgen, al flink wat miles gemaakt zo te zien. Voor ons komen gelijk beelden naar boven van onze reis van 10 jaar geleden. Uitzicht zal wel niet verandert zijn. Australie is toch wel een erg leeg land niet??

Groeten Henk en Nel

• 19 November 2012 - 12:01

Leo:

Wat leuk dat jullie ervan genieten, zelfs de vliegen.

Tags: Uluru, Ultra